torstaina, tammikuuta 10, 2013

Uusi elämä

Vuoden vaihtuessa moni aloittaa "uuden elämän". Karkkilakko, herkkulakko, sokerilakko, jumpat, lenkit jne. Valinnan varaa löytyy. Meidän perheessä kaksi aloitti karkkilakon, minä en ole toinen niistä. :)
Olen kuitenkin yrittänyt hiljalleen vähentää herkuttelua, jossa loman aikana pääsin kyllä hyvään vauhtiin. Mutta liian suuri muutos sokerin päiväsaannissa voi varmaankin aiheuttaa vaikka mitä vaarallisia oireita, eikö niin? Parempi pelata varman päälle.


Vuoden vaihtuessa aloitetaan myös uusi kalenteri. Minulle tuo vaihdos tuottaa usein suuria vaikeuksia. Tuntuu, että vanhan kalenterin merkinnät eivät millään siirry uuteen kalenteriin. Unohduksilta en välttynyt tänäkään vuonna. Hammaslääkäriajat tarkistin hammashoitolasta, jotta varmasti ei yksikään varattu aika jää kirjaamatta kalenteriin. Hammaslääkäriin kun tuntuu olevan niin kovasti tunkua. Harjoittelun paikka siis tuo kalenterin vaihtaminen. Vuoden päästä otetaan taas uusiksi.



Sain juuri ennen joulua myös uuden puhelimen. Siihen saakka pärjäsin vaivatta vanhalla puhelimella, jolla soitin ja lähetin tekstiviestejä ja nyt ihmettelen, kuinka ihmeessä tulinkaan toimeen sillä. Puhelimen käyttö on lisääntynyt huimasti uuden puhelimen myötä. 

Puhelimen käytössä minulla on vielä paljon opettelemista, mutta seuraavaksi opettelen tabletin käytön. Luulenpa, että siitä tulee minulle hyvä työkaveri. En todellakaan ole millään tavalla tekniikkaorientoitunut ihminen, mutta kyllä sieltä vaihtoehtojen viidakosta löytyy paljon hyödyllisiä ja arkea helpottavia laitteita. Kaikesta uudesta ja hienosta tekniikasta huolimatta käytössäni on edelleen perinteinen kalenteri. Ihan vain varmuuden vuoksi. 



"Uuden elämän" alkaessa täytyy myös asettaa itselleen tavoitteita. Minulla tämän vuoden tavoitteet liittyvät sekä perheeseen että työelämään. Eli tavoitteita minullakin on, vaikka elämä on edelleen se sama, vanha ja ihana! Molempiin liittyy myös seuraava tekninen hankintani, kamera, jonka toivottavasti saan hankittua mahdollisimman pian. Suosituksia otetaan vastaan! Tavoitteena on myös saada riittävän paljon aikaa ja energiaa opetella käyttämään sitä.



Tämä uusi vuosi on alkanut työntäyteisesti ja siitä olen iloinen. Uusia ihmisiä, uusia asioita ja uusia kokemuksia, kaikki tervetulleita! Haluankin jakaa kanssanne ajatuksen, joka minulle annettiin joululahjan yhteydessä. Tässä hyvä ohje elämään ihan jokaiselle:

Enjoy every single moment,
the good
the bad
the beautiful
the ugly
the inspiring
the not-so-glamour moments.
And thank God throught it all.

-Megham Matt-


Kuvat kesämuistojen arkistoista.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti